fbpx

Agentievie

Construim planul de marketing

De ce ar trebui să aveți un plan pentru strategia de marketing?
 
Strategia de marketing furnizează o imagine pe baza căreia echipa de marketing va întreprinde acțiuni și stabili  obiective pe parcursul anului. Planul de marketing reprezintă acțiunile specifice pe care le vom face pentru a realiza această strategie.
 
Nu sunteți sigur de unde să începeți? Acest model vă poate fi foarte util pentru  înțelegerea unui plan.

Definim publicul țintă (buyer persona)

 
De exemplu, un magazin ar putea descrie un tip de buyer persona ca fiind o femeie elegantă din categoria de persoane angajate, în vârstă de 30 de ani, care locuiește într-o suburbie și este interesată să își completeze garderoba cu oferte de designer la prețuri mici.
 
Cu această descriere, departamentul de marketing al acestui magazin își poate imagina un tip de clienți ai afacerii dvs. și poate lucra cu o imagine bine definită.

Identificăm obiectivele

Obiectivele strategiei de marketing trebuie să reflecte obiectivele afacerii dumneavoastră.
 
De exemplu, dacă unul dintre obiectivele dvs. de afaceri este ca 300 de persoane să participe la conferința dvs. anuală în trei luni, obiectivul  de marketing ar trebui să fie creșterea înregistrărilor online cu 10% la sfârșitul lunii pentru a vă menține pe direcția planificată.
 
Alte obiective de marketing ar putea include creșterea încrederii în brand sau captarea  interesului consumatorilor pentru produsul dvs.

Selectăm instrumentele potrivite

Odată ce am identificat obiectivele, ne asigurăm că dispunem de instrumentele potrivite pentru a măsura performanța acestora.
 
Un software online, cum ar fi planificatoarele de social media, oferă sisteme de analiză pentru a ne ajuta să identificați ce preferințe are publicul dvs. Alternativ,  luăm în considerare Google Analytics, un serviciu care oferă date despre audiența dvs, situația vânzărilor pe o anumită perioadă de timp și multe alte beneficii.
 
În plus, facem ca fiecare obiectiv să fie SMARTSpecific, Măsurabil, Accesibil, Relevant și cu Timp de realizare încadrat într-un anumit interval.

Analizăm materialele publicitare și alegem canalale pentru promovare

Identificăm ce materiale aveți în arhivă și care ne pot ajuta la crearea strategiei. Pentru a simplifica acest proces, divizăm resursele în trei categorii – materialele publicitare plătite, proprii și câștigate.
 
Materialele publicitare plătite includ orice canal în care investiți bani pentru a atrage publicul țintă. Acestea ar fi  canalele offline, cum ar fi televiziunea, poșta publicitară, panourile publicitare, până la canalele online, cum ar fi social media, motoarele de căutare(Google, Bing, Yahoo) și website-urile. 
 
Materialele publicitare proprii se referă la oricare din conținutul de promovare care trebuie creat de echipa de marketing:  imagini, videoclipuri, podcasturi, infografice etc.

Audit și planificarea campaniilor media

După o analiză riguroasă, curățenia în casă urmează exact la această etapă.. Acum, trebuie să decidem ce conținut vă va ajuta.
 
Ne focusăm pe obiectivele de publicitate și marketing pentru a le transforma în campanii. De exemplu, planul de campanii prinde contur prin definirea obiectivului, mesajului, plasamentului și conținutului.

Aducem planul la bun sfârșit

În acest moment, analiza pieței și planul ne va ajuta să vizualizăm  modul în care va fi executată strategia.
 
Ultimul pas ar fi să adunăm resursele disponibile și să atribuim o serie de acțiuni planurilor.
 
Vom crea un document care să prezinte pașii necesari pentru a desfășura campania. Cu alte cuvinte, vom defini strategia.
 

DATE DE CONTACT

Form strategie de marketing